کد مطلب:224185 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:187

قبله ی هفتم امام هشتم
ملل راقیه جهان بشریت سربازان فداكاری كه در راه ابقای ملیت و حفظ تاج و تخت سلطنت و استقلال تمامیت كشور از روی حقیقت و واقعیت فداكاری می كنند و در مبارزه با دشمن دین و كشور از خودگذشتگی نشان می دهند به افتخار ملیت آرامگاهی به نام یكی از آن ها برپا می نمایند و به نام «سرباز گمنام» بر جهانیان افتخار می كنند كه مدافعین ملی ما چنین و چنانند اسلام به جهان بشریت قبل از این كه دیگران این راه و روش را بدانند سربازان نامی و فداكاران گرامی معروف و مشهور و مشخص خود را به جهانیان معرفی كرد تا بدانند روش پرورش مبارزه با فساد از دین و دنیا چگونه است - در اسلام آرامگاه هائی هست كه قبه و بارگاه طلائی آن مانند ستارگان آسمان درخشندگی دارد. و تعداد این ها در روی كره ی زمین هفت موضع است كه چون قبله مطاف مسلمین عموما و فرقه شیعه امامیه خصوصا می باشد.

آستان این سربازان فداكار و مربیان بزرگ عالم بشریت كه نحوه سربازی و فداكاری و از خود گذشتگی را در راه ابقاء ملیت و استقلال امت پیروان اسلام عملا نشان داد. و آموخته اند به نام قبله اول و دوم و سوم تا هفتم نامیده می شود - بدین شرح:

1- خانه كعبه «زادها الله شرفا» كه اولین قبله حقیقی است و تاریخ جغرافیائی آن را مفصل و مختصر نوشته ام كه بارها چاپ شده.

2- مدینه طیبه كه قبله دوم و آرامگاه بزرگترین منجی عالم بشریت است و قبور حضرت امام حسن مجتبی - امام زین العابدین علی بن الحسین - امام محمد باقر - امام جعفر صادق علیه السلام در این آستان است و هر سال میلیون ها مسلمین جهان به زیارت آن جا می شتابند و شرح تاریخ و جغرافیای آرامگاه و شرح حال هر یك را مكرر در تفصیل و اجمال نوشته ام كه همه چاپ شده است.

3- نجف اشرف در غری كه محل قبر آدم و نوح و آرامگاه خاتم الوصیین حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می باشد و قبله سوم مردم مسلمان و باب مدینه علم و بزرگترین دانشگاه عالم بشریت و با سابقه ترین مهد علم و دانش است كه در طول 11 قرن میلیون ها مردم دانشمند، فقیه و حكیم - شاعر - ادیب و متكلم، مبلغ به دنیای بشریت تسلیم كرده است.

نجف مطاف میلیون ها مردم جهان و قبله سوم مسلمین است كه در هر سال بالغ بر چند



[ صفحه 142]



میلیون مردم روشن ضمیر سر بر آستانش می سایند و تاریخ جغرافیائی نجف را مفصل نوشته ام و مكرر چاپ شده است.

4- زمین معروف كربلای معلی است كه نامش چون آفتاب مشهور است وصیت واقعه خونین آن به عیوق رسیده است و آن جا سابقه تاریخی دارد و در سال 61 هجری بزرگترین مظاهر انسانیت بهترین برنامه سعادت بشری را در سایه فداكاری و جانبازی خود با یك رشته تعلیمات عالیه بی نظیری كه هیچ كجا سابقه نداشته عملا به مسلمین و جهانیان آموخت.

آرامگاه حضرت سیدالشهداء حسین بن علی علیه السلام بزرگترین سرباز نامی اسلام در قبله چهارم مسلمین قرار گرفته و در سال میلیون ها مردم جهان بهترین و خالصترین اموال خود را با یك ارادت و علاقه مخصوصی برداشته و به آستان او سر می سایند و مانند پروانه گرد شمع وجود مبارك حسین طواف می كنند.

كربلا سرچشمه تحولات تاریخی اسلام و مركز تعلیمات عالیه جنگی و اخلاقی و كانون عشق و محبت و مركز نیروی تربیت و فضیلت است كه تاریخ جغرافیائی آن را برای اولین بار این جانب نگاشتم و به چندین زبان ترجمه شد و چندین بار هر كدام مكرر چاپ شده است.

5- قبله كاظمین در نزدیك بغداد است كه مقابر قریش بود و آرامگاه حضرت امام موسی كاظم و امام محمد تقی جواد الائمه علیه السلام می باشد این قبله نیز مطاف میلیون ها مسلمین است كه تاریخ جغرافیائی با خصوصیات قبه و بارگاه آن را نوشته ام و بارها چاپ شده است.

6- سامرا و سرمن رای - قبله ششم مدفن و آرامگاه ابدی حضرت امام علی النقی و امام حسن عسكری و محل غیبت حضرت ولی عصر صاحب الزمان عج است كه آن جا نیز محل عشق و حقیقت و مركز علم و ولایت بود و تاریخ جغرافیائی آن بارها چاپ شده است.

7- قبله هفتم آرامگاه امام هشتم است كه در ایران موجب افتخار ایرانی و ضامن استقلال و تمامیت ارضی و مركز علم و قدرت فضیلت و اخلاق و سرزمین خیر و بركت است.

ارض اقدس مشهد مقدس رضوی دانشگاه عالم تشیع در ایران و بزرگترین مكتبه و مركز علم و دانش كشور شاهنشاهی است كه در هر سال به طور متوسط دو میلیون از خواص مسلمین به زیارت امام هشتم سر به ساحت قبله هفتم می سایند و از این آستان مقدس تقاضای انجام حوائج شرعیه خود می نمایند و به قدری سریع الاجابه است كه تمام زوار روشن ضمیر او با قلبی مملو از



[ صفحه 143]



عشق و علاقه و معرفت گرد مشهد آن حضرت طواف می كنند و در تمام سال زوار روز افزون هستند.

وصایا و ثواب زیارت حضرت رضا (ع)

حضرت اباالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام امام هشتم در حین وصیت به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی وصیتی فرموده كه محدث قمی در انوار البهیه از آن حضرت نقل كرده است.

فرموده: ای عبدالعظیم حسنی سلام مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو كه شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستگوئی و رد امانت وادار كن بگو در مواردی كه برای آن ها مجادله فایده ندارد جدل نكنند - مهربانی و تفقد برادری موجب تحكیم مراتب دوستی آن ها می شود به ملاقات یكدیگر روند آزار و اذیت به یكدیگر نكنند هر كس دوستان ما را بیازارد خداوند به سخت ترین شكنجه در دنیا او را گرفتار می كند و در آخرت زیان كار خواهد بود.

مردم را به راستی و درستی و حفظ دین و فرایض وصیت فرمود و درباره ی ثواب زیارت قبر فاطمه بنت موسی بن جعفر خواهرش تأكید و فرمود من زارها فله الجنة و مردم را به زیارت جمیع ائمه تشویق و ترغیب كرده و زیارت خود را یادآور شد و فرمود صلوة بسیار بر ائمه بفرستید و به زیارت آن ها بروید كه اسباب خیر و بركت و آمرزش است.